Zwiększenie mocy silnika tuningiem mechanicznym

Zwiększenie mocy silnika tuningiem mechanicznym

Możliwość uwolnienia dodatkowych koni z silnika samochodu to kusząca opcja nie tylko dla fanatyków eventów motoryzacyjnych. Jednakże czy zainstalowanie dodatkowego boxa lub mechaniczne podkręcenie mocy za pomocą podkręcania łap i pompy silnika ma wpływ na spalanie paliwa?

Zwiększenie mocy silnika typu diesel

zwiększenie mocy silnika dieselJak uniknąć pseudo- mechaników i na co zwrócić uwagę przymierzając się do zwiększenia mocy auta? Jeżeli na poważnie rozważamy modyfikacje w obrębie silnika samochodu mamy dwie podstawowe możliwości. Jedną z nich jest tzw. chiptuning, czyli elektroniczne zwiększenie mocy silnika podłączenie komputera do centrali i modyfikację ustawień podawanej dawki paliwa oraz kąta wtrysku tak, aby nasze auto weszło na maksymalne obroty. Drugie i stosunkowo proste zwiększenie mocy silnika diesel polega na podkręceniu parametrów na łapach silnika oraz pompie wtryskowej. Często posiadacze aut decydują się także na bardzo prosty zabieg, jakim jest po prostu wymiana silnika, jednakże jest to w pewnym stopniu trochę ograniczające. Aby móc cieszyć się pełna mocą silnika możemy przemyśleć zamontowanie filtra stożkowego, którego podstawową zaletą jest brak obudowy, dzięki czemu nasz silnik będzie miał efektywniejszą cyrkulację, niż w przypadku tradycyjnych puszek. Dzięki wymianie filtra wzrost mocy naszego silnika będzie zawierał się w granicach od 1 do maksymalnie 5%.

zwiększenie mocy silnika dieselKolejnym etapem tuningu mechanicznego jest niwelacja oporów w układzie dolotowym, która polega na wymianie plastikowych rur na metalowe elementy, które posiadają większą średnicę. Takie działania mają sens wtedy, gdy planujemy docelowo dokonaćrównież modyfikacji w silniku. Zasadnicze będzie tu wymienienie panewek oraz wału korbowego oraz tłoków na kute, które są o wiele wytrzymalsze od tradycyjnie stosowanych rozwiązań. Charakteryzują się również o wiele większą odpornością na działanie temperatury oraz posiadają zwiększone właściwości mechaniczne, dzięki czemu znacznie lepiej znoszą przeciążenia. Następnie przychodzi czas na zwieńczenie naszych prac czyli wmontowanie turbiny (jeśli jej nie posiadamy), która pozwoli na podwójne wykorzystanie mocy paliwa przez jego podwójne przetłoczenie oraz odpowiednie zamontowanie intercoolera. Najlepsze efekty uzyskamy montując go z przodu przed chłodnicami.

Na koniec musimy także pamiętać o tym, aby dopasować parametry chłodnicy, a najlepiej zdecydować się na zakup wydajniejszego sprzętu, który pozwoli nam na utrzymanie optymalnej temperatury pracy silnika. Koszty tuningu mechanicznego to od około 8 000 w górę, jeżeli chodzi natomiast o górną granicę- ogranicza nas chyba już tylko własna wyobraźnia oraz nasze wymagania.

Komentarze wyłączone.