Czy olej do mostu napędowego należy wymieniać?

Czy olej do mostu napędowego należy wymieniać?

Każdy świadomy właściciel pojazdu wie, że oprócz jeżdżenia autem i tankowania benzyny, konieczne jest także dbanie o poszczególne układy samochodowe. Należy pamiętać o regularnym smarowaniu konkretnych mechanizmów, aby w ten sposób wydłużyć ich trwałość.

Olej do mostu napędowego jest potrzebny

olej do mostu napędowegoPodstawą jest wymiana oleju silnikowego, jednak co na przykład z olejem przekładniowym? Mechanizm przekładniowy także wymaga smarowania i, aby wydłużyć żywotność pojazdu, nie powinniśmy o tym zapominać. Niektórzy właściciele aut po prostu nie wiedzą nawet, gdzie znajduje się taka przekładnia główna. A jej znalezienie nie jest trudne, wystarczy mieć świadomość, czy mamy samochód przednio- czy tylnonapędowy. W pierwszym przypadku przekładnia główna jest umieszczana w obudowie skrzyni biegów. Zaś jeśli chodzi o samochody tylnonapędowe – tutaj mechanizmy różnicowe znajdziemy przy tylnej osi, najczęściej pomiędzy kołami lub po prostu w sztywnym moście napędowym. Z kolei samochody z napędem na cztery koła, mają nawet kilka takich mechanizmów, które powinny być regularnie smarowane. Najlepszy olej do mostu napędowego służy jednak nie tylko do smarowania elementów, aby mogły one dobrze ze sobą współpracować. Zmniejszenie tarcia nie jest jego jedynym zadaniem. Olej do mostu napędowego pozwala również na ograniczenie wibracji i hałasu wynikającego z pracy danego mechanizmu. Ponadto koła zębate, jak i łożyska, będą zużywać się o wiele wolniej.

olej do mostu napędowegoPraca zostanie też usprawniona dzięki odprowadzaniu ciepła z mechanizmu. Z prostych zalet wymienić można też ochronę przed starzeniem materiałów, a także to, że olej do mostu napędowego pozwala na łatwiejsze utrzymanie w czystości poszczególnych elementów. To, że chroni przed zanieczyszczeniami oraz korozją, jest więc sprawą oczywistą. Najlepiej, jeśli producent pojazdu dostarczy nam wskazówek, jakiego oleju powinniśmy używać w naszym przypadku – czasami zdarza się jednak, że producent o to nie zadbał i nie wskazał konkretnego produktu. Wówczas warto skontaktować się z autoryzowanym serwisem, gdzie eksperci mogą nam pomóc w podjęciu decyzji i doborze odpowiedniego oleju do mostu napędowego. W ofertach znajdziemy między innymi oleje klasy GL-5, ale też GL-4. Są to dwie klasy jakości, ale to wcale nie znaczy, że klasa GL-5 jest lepsza od swojej poprzedniczki, to znaczy – jest tak jedynie w teorii.

GL-5 posiada po prostu większą ilość dodatków, ale mogą one korodować elementy z brązu, dlatego jeżeli takie są w naszym samochodzie, to wówczas powinniśmy zdecydować się na poprzednią wersję oleju.

Komentarze wyłączone.