Co trzeba wiedzieć o oklejaniu aut?

oklejanie aut

Oklejanie aut inaczej nazywa się car wrappingiem. Polega ono na nakładaniu specjalnych folii na samochód, choć foliować można też quady, motocykle, a nawet autobusy. Większość rodzajów folii służy do oklejania karoserii, są też specjalne folie do szyb. Kto zamawia takie usługi? Co daje nakładanie folii na samochód?

Reklama naklejona na aucie

 oklejanie autIle kosztuje szybkie oklejanie aut z Poznania? Warto jest poznać odpowiedzi na to pytania. Z oklejania samochodów korzystają przede wszystkim firmy, które mają swoją flotę pojazdów. Są to przedsiębiorstwa gastronomiczne (jedzenie na dowóz), firmy kurierskie i transportowe, czy firmy zatrudniające przedstawicieli handlowych, którzy jeżdżą po całym kraju. W ten sposób można zareklamować przedsiębiorstwo. Na folii umieszcza się logo, nazwę, dane kontaktowe do firmy. Przy większych okleinach stosuje się zdjęcia czy grafiki z produktami oferowanymi przez przedsiębiorcę. Z car wrappingu korzystają też osoby, które chcą stuningować swoje auto. Zmiana koloru poprzez folię, a nie lakierowanie natryskowe sprawia, że warstwa lakieru nie zostanie pogrubiona, a po kilku latach folię można zdjąć i wrócić do poprzedniego koloru. Jak prezentują się ceny? Oklejanie aut może kosztować nawet kilka tysięcy złotych. Wiele zależy od tego jak duży jest oklejany pojazd i jaką folię się wybierze. Wiadomo, że więcej folii zużyje się na oklejenie ciężarówki, niż małego auta miejskiego.

 oklejanie autFolia monomeryczna jest najtańsza, ponieważ jest najmniej trwała. Z kolei folia wylewana będzie najdroższą inwestycją. Ile trwa oklejanie auta? Tu też wiele zależy od wielkości pojazdu i rodzaju folii. Jeśli okleja się całe auto to może to potrwać nawet trzy dni. Szybciej zostanie wykonanie oklejanie przy pomocy folii one-way-vision, bo nakleja się nią tylko na szyby, a jej struktura ułatwia też montaż. Warto zaznaczyć, że oklejać można zarówno nowe, jak i stare auta. Ważne jest to, by nie było ono skorodowane, czy nie miało uszkodzeń np. wgnieceń, czy zarysowań. Wtedy najpierw trzeba je usunąć, bo do nierównej powierzchni folia dobrze nie będzie przylegać. Kończąc rozważania, oklejanie aut to ciekawa opcja dla firm chcących się zareklamować, jak i dla tych, którzy chcą zmienić kolor auta.

Oklejanie folią może trwać kilka dni i kosztować kilkaset złotych, w zależności od wielkości auta, wielkości okleiny i rodzaju folii. Warto zaznaczyć, że okleić można jeden element w samochodzie np. tylną szybę albo też cały samochód wraz ze zderzakami i szybami. Wszystko zależy od potrzeb konkretnego klienta.